Fritidsverksamhet för årskurs F–3

Fritidshemmen kompletterar skoldagen, och gör det möjligt för föräldrar att förena föräldraskap med arbete eller studier.

Flickor hänger upp och ned. Foto: Mostphotos

Nakterhusskolans fritidshem är indelad i fyra avdelningar. Jollen heter avdelningen för elever som går i förskoleklass. Elever i åk 1 går på avdelning Flotten. Bojen heter avdelningen för elever i åk 2 och Ankaret för elever i åk 3. Vi erbjuder en meningsfull fritid som utgår från elevernas förmågor.

Elever i förskoleklass och grundskolan som är folkbokförda i Haninge kommun har rätt till fritidshem eller annan pedagogisk omsorg till och med den 31 augusti det år barnet fyller 10 år. Efter det erbjuds öppen fritidsverksamhet för mellanstadieelever till och med vårterminen det år eleven fyller 13 år.

Senast uppdaterad: 9 februari 2024