Skolmiljö

Vår fina skola som stod färdiga 2020 är toppmodern. Skolbyggnad är miljöcertifierad utifrån hårda krav som gäller för miljöbyggnader.

Inomhusmiljön är viktig för våra elever och medarbetare, bland annat måste solskydd, ljudmiljö och ventilation hålla hög nivå.

Miljöcertifieringen av skolan innebär att miljöarbetet och byggnadens miljöprestanda granskas och följs upp. Skolans energianvändning granskas och el och värme kommer från miljösäkra alternativ.

Tillgänglig lärmiljö

Hos oss ska alla barn kunna vara delaktiga i vår verksamhet. Våra lokaler och vår verksamhet ska fungera för alla elever. Lärmiljön ska vara utformad så att alla elever kan inhämta och utveckla kunskaper och värden.

Senast uppdaterad: 28 juli 2020