Skolrestaurang Kompassen

I vår skolrestaurang serveras elever och medarbetare dagligen god och näringsrik kost. Till maten serveras alltid en varierad salladsbuffé samt bröd, smör, ekologisk mjölk och vatten. En vegetarisk huvudrätt finns alltid som alternativ på menyn.

Foto: Mostphotos

Praktiskt taget all mat som serveras i skolan lagas från grunden i vårt moderna kök. Noga utvalda råvaror beställs varje vecka av vår köksföreståndare som tillsammans med kökspersonalen komponerar lunchmenyn. I köket bakas också fantastiskt bröd när det serveras soppa eller andra rätter där ett gott bröd passar som tillbehör.

Målet för vår skolrestaurang är att servera goda, varierade och näringsriktiga måltider i en trevlig miljö, så att alla mår bra och har energi för att orka jobba, leka och lära sig massa nya och spännande saker under hela dagen.

Specialutformade möbler i skolmatsalen

Möblerna i vår matsal är specialutformade för att dämpa ljud och buller, vilket medför en lugn och skön atmosfär. Helhetsintrycket är viktigt för en lyckad måltidsupplevelse.

Som besökare på skolan är du alltid välkommen att äta med oss!

Skolrestaurang kompassen

Köksföreståndare